2010. február 12., péntek

Sherlock Holmes


Régóta készültem megnézni ezt a filmet, mert az előzetese alapján nagyon jónak ígérkezett. Most érkezett el az idő, amikor sikerült rá jegyet venni, igaz már lassan lecsengőben van, némelyik mozi repertoárján nem is szerepel.
Sajnos az eredeti Sherlock Holmes történetet nem ismerem, gondolom a film története és az "igazi" történet nem igazán fedi le egymást, de ettől még élvezhető a film. Igaz többet vártam tőle, ám így is jót szórakoztam. A rendező Guy Richie, aki többek között a Blöff; A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső;  a Spíler című filmeket is rendezte. 

A szereplők:

  
 

A történetet nem mesélem el, egyébként van benne izgalom, misztikum, szerelem, humor, robbanás, tűz, verekedés...egyszóval minden, ami kellemes szórakozást tud biztosítani.
Egyes jelenetek számomra hihetetlennek tűntek, illetve eléggé gyenge számítógépes grafikával/technikával készültek, a részletekre nem figyeltek oda. Például, amikor egy épp ácsolás közben lévő hajó elszabadul a dokkból és kifut az öbölbe, majd azonnal süllyedni kezd, és kb. 1 perc alatt elsüllyed.
Ezt leszámítva meg voltam elégedve a filmmel. S mivel eléggé muzikális vagyok, így hiba lenne nem megemlíteni a zenét, mert az valami zseniális... A zeneszerzőt - Hans Zimmert - csakis dicséret illeti, mert igazán jóra sikerült a zenei aláfestés.
Volt egy rész a zenében, amely nagyon hasonlított a Schindler listája című film egyik betétdalához, továbbá a gonoszt alakító színész úgy volt felöltöztetve, olyan frizurát viselt mint egy náci...Nem tudom, hogy ezt csak beleképzelem, vagy tényleg van valami összefüggés...???
Mindent egybevetve jót szórakoztam a kétórás film nézése közben, mindenkinek csak ajánlani tudom.
És még egy dicséret: a stáblista grafikája is szuperül el lett találva (mintha régi papírok, jegyzetek elevenednének meg a vásznon).

Íme a zenéje:


2 megjegyzés:

  1. Szívesen odaadom a Sherlock könyveket, biztos élveznéd. A filmre én is pályázom, de megvárom lemezen.

    VálaszTörlés

Irattár

Az olvasóközönség