2009. október 11., vasárnap

Mesék, melyeken felnőttem - Süsü a sárkány

Úgy gondoltam nosztalgiázom egy kicsit és számba veszem azokat a meséket, rajzfilmeket, bábfilmeket, melyeken felnőttem...


Süsü a sárkány
Süsü, az egyfejű sárkány, egy jóindulatú, kedves mesefigura, akit az apja kitagadott, mert nem volt képes sárkány módjára viselkedni, cselekedni. Így aztán világgá ment, vándorolt, az emberek féltek tőle. Egyszer azonban összetalálkozott a kóbor királyfival és életre szóló barátságot kötöttek.
Süsü és a királyfi látszat-párviadalt vívtak a királylányért, amit az előzetes megbeszélés szerint Süsünek kellett volna megnyernie, de elárulta magát, így végül mégis a királyfi vehette feleségül a királylányt. Hamar megszerették Süsüt, beilleszkedett az emberek közé.



Kedvenc étele: vadkörte
Kedvenc állata: pillangó
Kedvenc barátja: Kiskirályfi
Ellenfél: Torzonborz

Végül a sárkánykirály úgy dönt, hogy visszafogadja, és megházasítja kitagadott fiát. Süsü először fél a házasságtól, de mikor találkozik a (szintén egyfejű) sárkánylánnyal, azonnal beleszeret. Búcsút vesz az emberektől, és visszatér a sárkányok földjére.

Epizódlista
  • 1. Süsü a sárkány
  • 2. Sárkányellátó vállalat
  • 3. Süsü a rettentő
  • 4. Vendég a háznál, öröm a háznál
  • 5. Süsü a pesztra
  • 6. A mű-Süsü
  • 7. A bűvös virág
  • 8. Süsü csapdába esik
  • 9. Süsü és a sárkánylány
Csukás István írta a forgatókönyvet, és remek színészek kölcsönözték a szereplők hangjait - Bodrogi Gyula, Csákányi László, Hűvösvölgyi Ildikó, Sztankay István, Tábori Nóra és még sokan mások.

Ami miatt nagyon szerettem ezt a mesét, az a zenéje. Bergendy István szerzeményei.





Én vagyok a híres egyfejű
A nevem is ennyi csak: Süsü
De én egyiket se bánom
Egyfejűként élem a világom

Vidám lelkem senki se érti,
Se gyerek, se nő, és se férfi!
Senki-senki itt a világon!
Mi is az én titkos nagy álmom,
jajjj!

Kitagadott az a jó apám
Azóta vándorlok, úgy biz'ám
Befogadnak majd az emberek
Egyik szeret, másik megremeg

Miért féltek tőlem?
Hiszen tudok egy csomó illemszabályt!
Bizony!

....Üdvözöllek dicső lovag,
szép a ruhád, szép a lovad!
Mi szél hozott mondca' erre?
És mi vajon a szíved terve?
Szép vagy, mint a rózsaszál,
Ó, te kedves királylány!

Legszentebb dolog a barátság
Többet ér, mint minden királyság
Nekem is van egy jó barátom
Ha bajba jut, majd én kirántom.

Ó, ha rózsabimbó lehetnék...
Rám szállnának szépen a lepkék!
Kicsi szívem vélük dobogna-aaa.
Nem lennék ilyen nagy otromba-aaa.

Ez a Süsü mégis nagyszerű
Habár, amint látszik egyfejű
Egy fejével mégis jót nevet
szeretik is őt az emberek
Egy fejében csöppnyi ész
Nem lesz sorsa túl nehéz!
Mi lesz veled, te egyfejű?
Mihez kezdesz itt jó Süsü?




1 megjegyzés:

Irattár

Az olvasóközönség