2009. október 19., hétfő

Julie & Julia



A múlt héten volt a bemutatója a Julie & Julia című filmnek, melyet ma megnéztem. A történet két idősíkban játszódik, az egyik az 50-es, 60-as évek; a másik a kétezres évek eleje, pontosabban 2002. Adott egy unatkozó amerikai nagykövet vagy konzul (erre nem emlékszem pontosan) - legyen diplomata - felesége, aki nem tud az idejével mit kezdeni, s úgy gondolja valamilyen tanfolyamra be kell iratkoznia. A helyszín Franciaország, azon belül Párizs. Elkezd franciául tanulni, majd a kalapkészítő tanfolyamot látogatja, de rájön, ez nem az ő világa. Hosszas gondolkozás után kiötli - most már adjunk nevet az első főszereplőnek: Julia Child (Meryl Streep) - neki főznie kell. Tüstént beiratkozik egy főzőtanfolyamra, amely annyira jól sikerül, hogy kedvet kap a főzőcskéléshez, majd egy cooking book (azaz szakácskönyv) megírásához. A történet igaz eseményeken alapszik. Julia Child az 1960-as években kiadja szakácskönyvét a Francia konyhaművészet...vagy ilyesmi címmel.
A történet másik szereplője Julie Powell (Amy Adams) - szintén valós személy - aki elhatározza, hogy unalmas és céltalan életét feldobja azzal, hogy megfőzi egy teljes év alatt Julia Child szakácskönyvének mind az 524 receptjét. A nagy vállalkozásáról blogot ír, s előbb utóbb nagy népszerűségre tesz szert az oldal. Még a New York Times-ban is közlik a vele készített riportot. Persze időközben az egyes ételek elkészítése közben kiborul szegény Julie, még a házassága is veszélybe kerül. Aztán végül csak sikerül teljesíteni a feladatot. (Magyarországon is megjelent a film alapjául szolgáló könyv Julie & Julia - Kalandjaim a konyhában címmel.)

Nekem tetszett a film, főleg Meryl Streep alakítása volt lenyűgöző, jellegzetes hanghordozása már magában is nevetséges volt, de maga a karakter is humoros. Jól szerkesztett filmet láthattam, bár egy kicsit hosszú volt a 2 óra 3 percével, de egyáltalán nem volt unalmas. Szinte ott voltam én is a történetben.




És mi a film üzenete, tanulsága? Szerintem az, hogy ha határidőket tűzünk ki magunknak, s azokhoz feladatokat rendelünk, akkor sokkal könnyebb azokat teljesíteni. Minden lehetetlennek tűnő vállalkozáshoz csak kitartás kell - persze vannak kisebb-nagyobb lejtők, emelkedők, de azokat le lehet, s le KELL küzdeni - és meghozza a gyümölcsét, még akkor is ha mások furcsán néznek ránk. Bíznunk kell önmagunkban.


Utóirat: Miután hazaérkeztem, rögtön főztem magamnak főtt tojást. Azt hiszem itt az ideje, hogy jobban elmerüljek a konyhaművészetben. Majd meglátjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Irattár

Az olvasóközönség