2009. június 1., hétfő

A szerelmes felhő

A kötet 12 mesét tartalmaz, nagyrészt átdolgozott török népmeséket, és egy párat az író sajátjai közül. Jól szórakoztam olvasás közben, kicsit visszarepültem az időben, amikor még Benedek Elek és Móra Ferenc könyvein éltem. Van ebben minden: Nincstelen Mehmed, kapzsi padisah, Világszép Ajse, gonosz dervis, óriások és mindenféle mesebeli lények. Az egyik történet, nevezetesen "Az öregasszony és a róka" teljesen megegyezik a " Kóró és a kismadár című mesével. Rájöttem, hogy szeretem a meséket, az egyszerűségüket, a rövidségüket, és azt, hogy a gonosz mindig meglakol, és a legkisebb fiúé lesz a dicsőség meg a világszép leány. Máshol nem olvasunk ilyenekről, néha az is kell, hogy biztosan tudjuk, a végén minden jóra fordul történjék bármi.

Jót nevettem azon, hogy a macska a tigris nagybátyja, és nem fordítva. De ha logikusan gondolkozunk ez teljesen rendben van, hiszen a macsek kis termete ellenére rendkívül agyafúrt jószág, a tigris meg csak egy ostoba behemót. ( De szép állat. )

A szerzőről: Nazim Hikmet költőként vált igazán ismertté, 1901-1963-ig élt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az olvasóközönség