2010. április 8., csütörtök

Dennis Lehane: Viharsziget

Az íróval eddig csak a filmvásznon "találkoztam", a Clint Eastwood rendezte Titokzatos folyó című művet láttam, és az nagyon tetszett. A könyvről akkoriban lemaradtam, meg el is feledkeztem a dologról, de pár héttel ezelőtt olvastam egy mozimagazinban a Viharszigetről, amelyben Leonardo DiCaprio a főszereplő, a rendező Martin Scorsese. Muszáj volt beszerezni a könyvet.
Az alapötlet a bezárt-szoba-rejtélye köré épül.. A címben említett sziget valahol Boston közelében vagy messzeségében fekszik , -ahogy vesszük-, körötte a töméntelen sós víz, ráadásul egy kiadós hurrikánt is kapnak a nyakukba.
A bezártságot fokozza a szigeten található egyetlen intézmény, ami egy állami elmegyógyintézetet jelent, mely egyúttal börtön is, hiszen borult elméjű gyilkosok, pszichopaták és társaik töltik itt hátralévő napjaikat, ápolók és fegyőrök felügyelete alatt.
A rejtély magját az a szoba alkotja, ahol Rachel Solnadót ( háromszoros gyerekgyilkos) utoljára látták, és ahonnan nyom nélkül eltűnt. Este tízkor még a szobájában volt, éjfélre pedig már ki tudja, hová lett.
Ezt a fura, meghökkentő és érthetetlen esetet felderíteni érkezik a szigetre két FBI nyomozó.
Persze, semmi nem megy simán, végül is egy bolondkházáról van szó. Az eset egyre bizarabb, a helyzet mindinkább nyomasztó, nem lehet tudni ki normális, és ki nem. A kérdések csak szaporodnak, a megoldás folyton kicsúszik a nyomozók kezei közül, olybá tűnik mindenki az őrületbe akarja kergetni őket.
A hangulat elképesztő, nyomorultul éreztem magam tőle, végig tartotta a feszültséget, és a vége, bár előre sejteni lehetett, nagyon jó. Kíváncsian várom, hogy megnézhessem a filmet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az olvasóközönség