2010. szeptember 30., csütörtök

Tarjáni Tökvásár (nem Salgó)








A múlt hétvégén egy érdekes vásáron vettem részt Tarján községben (Komárom-Esztergom Megye). Évekkel ezelőtt az egyik helyi lakos kint élt az Amerikai Egyesült Államokban (USA), ahol élőben megtapasztalta a Halloween hagyományát, s a hozzá fűződő szokásokat. Miután hazaérkezett rögtön megpróbálta a községben is hagyománnyá tenni a Halloween-t.
Az USA-ból magával hozott dísztök magokat felnevelvén, megtartotta első tökvásárát, mely hatalmas sikert aratott a helyi lakosok körében. Az évek során egyre nagyobb népszerűségnek örvendett a vásár, a környező településekről, sőt még a fővárosból, Budapestről is a csodájára jártak.

Idén ősszel nekem is szerencsém volt ellátogatni eme helyi látványosságra, melyet már kíváncsian vártam. Beszéljenek helyettem a képek.

Ha egyszer kora ősszel Tarjánban jártok, feltétlenül keressétek fel a tökvásárt.


(A Maxima című újság 2010. október 26-án megjelent számában a tarjáni tökvásárról részletesebben is lehet olvasni, az alábbi linken egy kis ízelítő...)

2 megjegyzés:

  1. Hát, ez valami csoda! Engem nagyon lenyűgözött!
    Nagy-nagy köszönet a remek fotókért addig is, amíg személyesen nem lehetünk részesei ennek a színes tökkavalkádnak!

    VálaszTörlés
  2. Megjelent a Maxima című újságban a tarjáni tökvásárról szóló cikk. Az alábbi helyen ízelítő olvasható belőle:

    http://www.wellnesscafe.hu/Aktualis/2010/megjelent-a-maxima-magazin-22-szama

    VálaszTörlés

Az olvasóközönség